onedirectionnovels.blogg.se

Kapitel 2-How i met the one

Kategori: How i met the one(pågående)

Jag ryckte till när hissen öppnades de började skrikas och allt jag hann reagera på vad två händer som drog in mig i hissen sammtidigt som havet av tjejer var påväg mot den innan dörrana han stängas och vi var räddade.
 
Jag märkte att händerna fortfande var runt om min midja och med en snabb rycknig gled dom av mig samtidigt som jag snurrade runt och häpnade.
 

 
 
Fortfarande Nellies perspektiv 
 
Framför mig stog fem killar och en muskulös man , men de va inte han som hade mitt fokus mina ögon fastnade på killen som stog bara några centimeter ifrån mig med en krullig kalufs han ryggade snabbt undan när våra ögon mötes, det var han som hade dragit in mig i hissen.Då slog det mig det var inte Justin Bieber som hade orsakart detta det var pojkbandet one direction som jag nu stog och pressades med i en hiss.
-eeh hi fick jag ur mig.Killaran skrattade och mumlade hej tillbaka i ett enda mumel som en kör.
-so are you a fan ?frågade killen som jag tror heter Liam
-yeh or I've heard a couple of your songs.Killarna skrattade igen vilket gjorde mig nervös så av en ren reflex tog jag upp mobilen och såg att jag hade fått ett sms av Nathalie.
 
"Soooo sooo sorry ,im gonna be late but dont worry i be there soon....like in 30 min...dont kill me xx"
 
Jag suckade men kunnde ändå inte låta bli att små le man ska aldrig räkna med att Nathalie är i tid.Hissen öppnades och alla klev ut jag var presis påväg att ta min väska när någon han före.
-Let me sa killen med krulligt hår.Jag följde efter och fick sedan min väska av honom igen han log och sa hejdå men jag kunnde inte röra mig.Inte förens min mobil började vibrera och jag svarade.
-Neellsss
-Nathalieee
-I took a shortcut, i be there in 10 
-good i see you at the exit sa jag och skrattade.Vi har alltid mixat svenska och engelska eftersom jag är född i svergie och Nathalie i USA.
 
Nathalies perspektiv

Jag susade in på flygplatsens parkeringsplats och ställde mig precis framför utgången.Efter att ha haft min vanliga kamp med dörrhandtaget ställde jag mig lutandes mot bilen och inväntade Nellie.Plötsligt ser jag henne komma ut ur portana och vi båda skriker till och jag kastar mig i hennes famn.
-I've missed youuuuuuu bölar jag.
-I've missed you tooooooo svara Nellie och vi skrattar.
-come on lets go home säger jag och tar henne under mina armar och vi går mot bilen.
 
4 dagar senare
-Nellllssss
-jaaaaa
-Har du en data laddare , jag hittar inte min.Jag satte mig i skräddar ställnig i sängen och suckade.
-kolla i resväskans ytterfack.
Jag hoppade ner och små sprang bort till hennes resväska som fortfarande låg i vadagsrummet.Jag drog ut den vita mac laddaren och hoppade glatt samtidigt som en liten lapp trilla ut när jag ryckte i sladden.
-Neeellls vad är detta?Hon kikade ut ur köket och kollade konstigt på mig.
-A charger
-nooo thisss sa jag och höll upp lappen.Nellie ryckte lappen ur handen på mig och pep sedan ett tjejigt ljud som fick mig att skratta.
-what is it?frågade jag
-Du vet hur jag berätta att jag åkte hiss med one direction sa hon och jag mumlade ett svar och började nynna på en av deras låtar.
-well i thing i got harrys number
-whaaattt, let me see.Sa jag och började hoppa upp pch ner.
 
Det var en liten pappers lapp med ett prydligt number skrivet och en liten smiley brevid.
-Du måste skriva till honom.Nellie skrattade och blev alldeles röd i annsiktet.
-You like him!
-nooo , i think hes hot
-same thing sa jag och flinade
 
Vi bestämde oss för att Nellie skulle smsa Harry och fråga om han och killarna ville ses på en klubb i kväll och till våran förvåning hade han svarat att det skulle dom gärna.Eftersom vi hade bestämt att ses klockan tio hade vi exakt två timmar på oss så det blev till att kasta sig in i duschen.
 
-How  about this.Jag vände mig om , Nellie hade en vit tajt klännig med beiga pumps.
-perfekt sa jag och klädde på mig min glittriga kjol och en vit blus.
-Ska vi gå ?Nellie nikade och vi gick ner mot gatan för att fixa en taxi.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: