onedirectionnovels.blogg.se

Kapitel 1-How i met the one

Kategori: How i met the one(pågående)

 
 
Jag suckade högt och stirrade intensivt på den lilla lokalen med nu en massa lådor och ställningar.Butiken skulle ha sin öppnings dag om cirka en och en halv vecka och jag hade inte ens börjat.Jag började packa upp alla kläder i dom alla olika kartongerna, hur ska jag lyckas få allt klart utan en ens enda anställd ?Som räddaren i nöden skulle ju Nellie komma hit imorgon , hon är nästan den enda vännen som jag har kvar eftersom vi alltid flyttade så blev det ju så , men jag är glad att ha henne som vän och efter alla dessa år har vi alltid lyckats hålla kontakten även fast vi båda bor åt olika håll.Nellie bor nu i Manscheter hoss sin kusin , men så här nära har vi aldrig bott.Senaste gången var när pappas jobb tog oss till Svergie i två år då jag praktiskt taget bode hoss Nellie.Jag föredrog det än att vara i den läskigt tomma lägenheten vi hade, den lägenheten fick mig att tänka på lägenheten som väntade en våning upp, jag hade haft turen att hitta en lokal i ett av londons mysigaste områden med en massa uteserverigar och turister men lätt ska jag inte säga att det var och att desutom hitta en lägenhet presic övanför var nästintill omöjligt men jag hade lyckats.
 
 
 
Efter fyra timmar med att packa upp kläder och pyssla ihop ställnigar började nu min lilla affär likna någonting.Dom ända sakerna som var kvar att fixa var att dekorera stället och sätta in kassan samt, dra el ledningar.Jag pustade ut och låste alla dörrar innan jag gick upp till min egna lägenhet som bara behövdes möbleras vilket jag skulle göra med Nellie så istället kröp jag ner i den ända möbeln jag hade vilket var en stor mysig säng innan jag helt utmatad somnade.
 
Nellies perspektiv:
-Hejdååå Max, love you.Skrek jag över flygplatsen min tre år äldre kusin vinkade sorgset tillbaka med läppen hängd som en ledsen hund.Jag skrattade åt honom trots att han nu var 22 år var han lika barnslig och rolig som när han var tonåring.
Jag gick igenom terminalena tills jag hittade terminal 7 som skulle ta mig till Nathalie ååå vad jag har saknat den bruden , min bästa vän.Trots att flygturen praktiskt taget var upp och  ner så flyger jag alltid, jag älskar kännslan vid starten man kan säga att jag är allt annat är flygrädd.
 
Jag sickade ett snabbt sms till Nathalie innan jag gick fram till flygvärdinnan och gick igenom tunnel mot planet och världens bästa stad.
 
 
Nathalies perspektiv
Jag vaknade av ett sms på min mobil och började genast gemra mig men plockade sedan upp min svarta iphone ,jag ryckte till och kastade mig upp ur sängen när jag läste orden.
 
"Im on my waaaayyy ,see u soon älskling "
 
Nellies plan skulle landa om minder än en timme och klockan var nu mitt på dagen vilket också betyder rusningstrafik.Jag kastade på mig ett par shorts, ett linne och en rosa pull over.Håret lät jag vara som det hade varit när jag gick och la mig vilket var två flätor.Medans jag sprang ner från trapphuset till gatan knappade jag in ett snabbt sms till Nellie om att jag kanske skulle bli lite försenad innan jag satte mig i min lilla mini cooper och körde iväg.
 
Igentligen hatade jag min bil den var liten och såg ut som en fjortis bil.Jag suckade både åt bilen och alla köer, Nellies plan skulle landa om 15 min och jag skulle minst vara där om 40 minuter.
 
 
Nellies perspektiv
Direkt när jag gick av planet och genom Londons gigantiska flygplats var det som helvetet hade brytit sig lös,Det var tjejer över allt , springandes och skrikandes och varenda en an dem hade en sökande nästan skräckingagande blick, som om de skulle jaga ett rådjur.Istället för att försöka gå igenom havet med tjejer gick jag bort mot en hiss som nog kunnde ta mig till den nedre planen.Jag klickade på knappen sammtidigt som jag kollade mig omrkig och skrattade.Dom verkade helt galna anntagligen skulle väll en kändis komma, kanske Justin Bieber ?Jag ryckte till när hissen öppnades de började skrikas och allt jag hann reagera på vad två händer som drog in mig i hissen sammtidigt som havet av tjejer var påväg mot den innan dörrana han stängas och vi var räddade.
 
Jag märkte att händerna fortfande var runt om min midja och med en snabb rycknig gled dom av mig samtidigt som jag snurrade runt och  häpnade.
 

Wiii första kapitlet !!Man kan säga att jag har tagit en låååång paus men vill nu börja skriva igen ska inte förklara mig så mycket utan bara börja igen sorry för stavfel kännde att jag bara behövde få ut kapitlet.Komentera vad ni tycker xx
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: